سردمه سردمه .

سردمه

علت کوتاه کردن لینک ها

حتماً تاکنون با لینک های کوتاه شده آشنا باشید لینک‌های بزرگ به خصوص برای کاربرانی که تمایل دارند آدرس لینک صفحات سایت خود را به اشتراک بگذارند، می‌تواند مشکل ‌ساز باشد با کوتاه کردن لینک ها برای کوتاه و ساده شدن لینک جهت به اشتراک گذاری مطالب یا افزودن زیبایی و بسیاری از دلایل دیگر به کاربرد دارد که در ادامه بیشتر آشنا خواهید شد .
 
کوتاه کننده لینک چیست؟
کوتاه کردن لینک سایت یا ایجاد لینک کوتاه یک ابزار کاربردی در شبکه جهانی وب است که در آن یک آدرس و لینک طولانی از سایت می‌تواند به طور قابل ملاحظه ای کوتاه تر شود اما همچنان کاربرد همان لینک طولانی را خواهد داشت بطوری که شما را مستقیما به همان لینک اول و صفحه مورد نظر هدایت کند. این کار با استفاده از یک تغییر مسیر یا redirect کردن صفحه ای که لینک URL طولانی دارد صورت می‌گیرد.
به عنوان مثال، لینک "https://www.google.com/search?q=کوتاه+کننده+لینک+نهان" را می‌توان به این صورت کوتاه کرد: "https://jetl.ir/D"
 
علت کوتاه کردن لینک‌ها چیست؟
 
ظاهر زیباتر
در واقع استفاده از لینک‌های بزرگ و طولانی، ظاهر و جلوه‌ی خوبی ندارد. این ساده‌ترین ابزار و آسان ترین روشی است که می‌توان برای کوتاه کردن لینک‌های طولانی استفاده کرد. و لینک‌های کوتاه خوانایی بیشتری دارند و بخاطر سپاری آنها راحت است چون بسادگی در ذهن کاربر می‌ مانند.
 
محدودیت‌های کاراکتری
یک URL طولانی می‌تواند محدودیت هایی برای ما داشته باشد. برای مثال در شبکه اجتماعی توئیتر شما متن خود را آماده می ‌کنید و تصمیم گرفتید برای اطلاعات بیشتر یک لینک نیز در آن قرار دهید تا مخاطبانتان به بررسی جزییات بیشتری بپردازند اما اگر لینک مد نظر ما طولانی باشد با مشکل محدودیت و زیاد بودن تعداد کاراکترها روبر می شویم. با استفاده از یک کوتاه کننده‌ ی لینک این مشکل بکلی برطرف می‌ گردد.
مثال های دیگر در ارسال پیام کوتاه نیز صدق میکند : هر چه متن پیام ارسال طولانی تر شود هزینه های پیامک بالاتر می‌رود. و امکان ارسال لینک های طولانی هزینه بر خواهد شد به ویژه برای سرویس های اتوماتیک یا ارسال انبوه پیام کوتاه تبلیغاتی در دراز مدت هزینه های بالایی دارد اما با سرویس کوتاه کننده لینک و کوتاه کردن لینک سایت تا حد بسیار زیادی از هزینه های اضافی می‌کند. علاوه بر محدودیت های تعداد کاراکتر و یا هزینه، یک لینک کوتاه جلوه‌ ی بهتری دارد.
 
لینک‌ های بهم ریخته فارسی
اگر تصمیم داشته باشیم یک آدرس که در آن از زبان فارسی استفاده شده باشد را به اشتراک بگذارید، متوجه می‌شوید که تمام حروف فارسی به کارکتر ‌هایی تبدیل شده‌اند که خوانایی ندارند.
علاوه بر عدم خوانایی لینک با مشکل طولانی شدن آن هم روبرو می‌ شوید در این زمان استفاده از ابزار و سرویس کوتاه کننده لینک واقعاً الزامی می شود.
 
کوتاه کردن لینک برای دریافت آمار بازدید
یکی از دلایل بسیار مهمی که باعث می‌شود افراد از کوتاه کردن لینک‌ها استفاده کنند، ارائه ‌ی ابزارهای آماری و تعداد بازدید است. به کمک این ابزار‌ ها می‌توانید بعد از اشتراک‌ گذاری یک لینک متوجه شوید چند نفر از آن لینک بازدید کرده‌اند.
 
معایب استفاده از کوتاه کننده های لینک
ماجرا این است که این سرویس‌ها با معایب و مشکلاتی نیز روبرو هستند. البته کوتاه کردن لینک به خودی خود معایبی یا اشکالی ندارد، اما اتفاقاتی که برای برخی از سرویس‌ها رخ می‌دهد، مد نظر است که باعث شده افرادی نسبت به استفاده از سرویس های کوتاه کننده لینک اعتماد خوبی نداشته باشند. این موارد را اینجا بررسی می‌کنیم.
 
مورد اول: مسدود شدن این سایت‌ ها در ایران
در وب ایران سرویس های کوتاه کننده لینک به رسمیت شناخته نشده اند و تا به حال چندین سایت کوتاه کننده لینک در ایران مسدود و فیلتر شده‌اند که البته دلایل مختلفی می تواند داشته باشد مثلا کوتاه شدن لینک سایت های غیر مجاز و... در واقع فیلتر شدن آن‌ها، باعث می‌شود که لینک ‌هایی که کوتاه شده، دیگر عمل نکند. یکی از بهترین سایت‌هایی که در زمینه کوتاه کردن لینک فعالیت داشت، سایت خارجی با نام بیت‌ لی بود که متأسفانه به دلایل مختلف مسدود شد.
 
مورد دوم: تعطیل شدن این سرویس‌ها
متأسفانه سرویس های کوتاه کننده ی لینک زیادی در ایران بودند که پس از مدتی فعالیت، به دلایل مختلف از دسترس خارج شدند و اکثر سایت‌هایی که در زمینه کوتاه سازی لینک فعالیت می‌کنند، این ادعا را دارند که سرویس‌ های آنها همیشه فعال خواهند بود اما پس از مدت ‌زمانی فعالیت، از دسترس خارج می شوند. سرویس‌های ایرانی زیادی را دیدم که بعد از چند سال تعطیل شدند که البته این موارد طبیعی است چون در ایران به با توجه به رایگان بودن خدمات به این سرویس ها چندان اهمیتی نمی دهند .
 
معرفی 5 سرویس کوتاه کننده لینک برتر ایرانی و معتبر
 

1- سرویس کوتاه کننده لینک جتل

جتل
کوتاه کننده لینک جتل، مخفف (جت لینک) یک هدایت کننده رایگان لینک به سایت مقصد است و کوتاه کننده لینک ها و آدرس های بزرگ و طولانی است.
 
برخی از مزایای کوتاه کننده لینک جتل:
1- لینک های کوتاه شده بصورت دائمی قابل استفاده می باشند.
2- بدون نیاز به ثبت نام لینک های طولانی خود را کوتاه کنید.
3- در سایت ما هیچ پرداختی صورت نمی گیرد و همه خدمات کاملا رایگان است.
4- نگران فراموش کردن لینک های کوتاه شده تان نباشید با درخواست مجدد سیستم ما با استفاده از سابقه کوکی ها مجدد لینک های دائمی و قبلی شما را شناسایی می کند .
5-امکانات نامحدود و کاملا رایگان - لینک‌های دائمی - تولد رسمی کد RQ - نمایش آنلاین بازدید لینک - نمایش لینک های محبوب - بدون ‌نیاز به ثبت‌نام - عدم نمایش تبلیغات مزاحم - نمایش پیش نمایش لینک قبل از هدایت - ثانیه شمار هدایت به لینک مقصد - پشتیبانی 24 ساعته و...
 

2- سرویس کوتاه کننده لینک یون

یون
سرویس کوتاه کننده لینک یون با ارائه امکانات و ابزار های ساده و پیشرفته، اولین و بهترین انتخاب به عنوان یک سرویس لینک کوتاه کن جایگزین گوگل و بیت لی (bitly.com) معرفی میگردد. امکانات مدیریتی پیشرفته، دامنه اختصاصی، آدرس کوتاه شده دلخواه، ارائه گزارش های جامع از بازدید کنندگان در دوره های زمانی مختلف، ارتباط از طریق تلگرام، ربات کوتاه کننده لینک، فرم ساخت یو تی ام (utm)، ارائه API پیشرفته، از جمله امکاناتی است که علاوه بر کوتاه کردن لینک در اختیار کاربران قرار دارد. با استفاده از این سرویس میتوانید لینک های خود را در تمامی شبکه های اجتماعی نظیر یوتیوب، اینستاگرام، تلگرام، لینکدین، توییتر، واتساپ و ... کوتاه کنید. با استفاده از API پیشرفته ارائه شده قادر خواهید بود بلاگ ها و وبسایت ها، سامانه های مدیریت محتوا و فروشگاهی نظیر وردپرس، ووکامرس، جوملا و غیره را به سرویس یون متصل نمایید.
 

3- سرویس کوتاه کننده لینک پی لینک

پی لینک
سرویس کوتاه کننده لینک پی لینک ابزاری قدرتمند برای بازاریابی و مارکتینگ است که آدرس‌های طولانی و زشت را به لینک‌های کوتاه زیبا، به یاد ماندنی و قابل پیگیری تبدیل می‌کند. دارای قابلیت‌هایی از جمله لینک‌های کوتاه سفارشی برای برند سازی، داشبورد قدرتمند کاربر پسند، تجزیه و تحلیل دقیق آمار لینک‌ها، API قوی، ساخت کدهای UTM برای ردیابی موفقیت کمپین‌ها، ایجاد QR کد، برنامه افزودنی مرورگرها، دامنه اختصاصی، صفحه انتقال دهنده سفارشی و امکانات پرمیوم دیگر می‌باشد.
سرویس قدرتمند کوتاه کننده لینک‌ پی ‌لینک با قابلیت دامنه اختصاصی همراه با امکان مدیریت لینک‌ها، مشاهده آمار بازدید‌ها، اپلیکیشن کوتاه کننده لینک اندروید، ربات کوتاه کننده لینک تلگرام و امکانات حرفه‌ای دیگر
 

4- سرویس کوتاه کننده لینک نهان

نهان
سرویس کوتاه کننده لینک نهان ظاهرا تازه تاسیس و شروع پرقدرتی داشته است که با ظاهری ساده و نامی زیبا و قابل درک و پشتیبانی پا به این عرصه نهاده است در ادامه به توضیحات آن می پردازیم:
کوتاه کننده لینک نهان، مخفف (نه آن) یک هدایت کننده رایگان لینک به سایت مقصد است و کوتاه کننده لینک ها و آدرس های بزرگ و طولانی است.
برای کوتاه کردن لینک های طولانی خود از سرویس کوتاه کننده لینک نهان استفاده کنید
با کوتاه کننده لینک نهان بصورت رایگان این امکان را دارید آدرسهای بزرگ و طولانی سایت خود را به لینک‌ های کوتاه و بسیار کوچک تبدیل کنید تا به راحتی و بهترین شکل ممکن بتوانید براحتی برای مشتریان و کاربران تان به اشتراک بگذارید.
امکانات نامحدود و کاملا رایگان - لینک‌های دائمی - تولد رسمی کد RQ - نمایش آنلاین بازدید لینک - نمایش لینک های محبوب - بدون ‌نیاز به ثبت‌نام - عدم نمایش تبلیغات مزاحم - نمایش پیش نمایش لینک قبل از هدایت - ثانیه شمار هدایت به لینک مقصد
 

5- سرویس کوتاه کننده لینک b2n.ir

b2n.ir
سرویس کوتاه کننده لینک b2n.ir می‌توانید لینک‌های طولانی را به لینک‌های کوتاه و دلخواه تبدیل کنید تا به راحتی و بهترین شکل از طریق پیامک یا در اینستاگرام و ... به اشتراک بگذارید.
✓ نامحدود و رایگان ✓ لینک‌های دائمی ✓ پایدار و پرسرعت ✓ نمایش آمار لینک ✓ قدیمی و قابل اطمینان ✓ لینک کوتاه دلخواه ✓ بی‌نیاز از ثبت‌نام ✓ عدم نمایش صفحه تبلیغاتی ✓ پشتیبانی پاسخگو
 
امیدواریم از این مقاله نهایت استفاده و لذت را برده باشید .
پایان

منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۴:۳۷ توسط:حلوا موضوع: نظرات (0)