سردمه سردمه .

سردمه

تست خرابی دیسک و صفحه

تست خرابی دیسک و صفحه

 

برای تست سلامت یا خرابی دیسک و صفحه، علاوه بر مشاهده‌ی علائم خرابی و تمام شدن آن، چندین راه متفاوت نیز وجود دارد که بررسی هر یک می‌پردازیم:

حرکت در دنده 2

 

خودرو را متوقف کنید. سپس آن را در دنده 2 گذاشته و پدال کلاچ را رها کنید. اگر به جای خاموش شدن خودرو شروع به حرکت کند، یعنی دیسک و صفحه به درستی کار نمی‌کنند.

کاهش قدرت در سربالایی‌ها

 

با پایین آمدن شدید قدرت خودرو در سربالایی‌ها، می‌توان گفت صفحه کلاچ به خوبی کار نمی‌کند.

تست دنده 4

 

خودرو در حین حرکت با سرعت 20 الی 30 کیلومتر در دنده 4 بگذارید. در صورتی که موتور به سروصدا افتاد و برای شتاب گیری به تلاتم افتاد، دیسک و صفحه کلاچ خودروی شما سالم و سلامت است. حال اگر خودرو به صورت ناگهانی شتاب گرفت و پرش را تجربه کرد، خبر از عملکرد نادرست این قطعات و نیاز به تعویض آن‌ها می‌دهد.

سخت جا رفتن دنده 1 و دنده عقب

 

با سخت جا رفتن دنده 1 و دنده عقب نیز می‌توان نیاز دیسک و صفحه به تعویض را تشخیص داد. البته اگر تمامی دنده‌ها به سختی جا رفتند، بایستی روغن گیربکس را بررسی نمایید.

لرزش شدید در دنده 1

 

با روشن کردن خودرو و قرارگیری اهرم گیربکس در دنده 1 نیز می‌توانید عملکرد دیسک و صفحه را بررسی نمایید. اگر در این شرایط و با رها کردن پدال کلاچ، بدنه و اتاق خودرو به شدت به لرزش افتاد نیز بایستی دیسک و صفحه را تعویض نمود.

 

بالا بردن عمر دیسک و صفحه

 

برای بالا بردن عمر دیسک و صفحه کلاچ می‌توان به نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم توجه داشته باشید:

 

    حمل نکردن بار زیاد به خصوص در سربالایی‌ها

    تعویض سیم کلاچ به صورت دوره‌ای و نرم بودن کلاچ

    جلوگیری از حرکت رو به عقب ماشین در سربالایی‌ها (با کشیدن ترمز دستی)

    تعویض به موقع سیستم کلاچ در صورت خرابی

    رفع نشتی دور گیربکس

 

 

 

عملکرد مناسب تمامی قطعات سیستم کلاچ برای تعویض دنده و رانندگی ایمن، مهم و ضروری می‌باشند. از آنجایی که این قطعات بسیار حساس می‌باشند، بایستی از کارهایی که به آن‌ها صدمه وارد کرده جلوگیری نمود و با علائم خرابی آن‌ها آشنایی داشت. بدین رو اگر با هر یک از علائم خرابی دیسک و صفحه مواجه شدید، آن را پشت گوش ننداخته و نسبت به تعویض این قطعات به سرعت اقدام کنید. زیرا توجه نکردن به این نشانه‌ها، سبب مشکلات و هزینه‌های بیشتری در آینده خواهد شد. اکسپرس یدک، دیسک و صفحه را برای تمامی خودروهای چینی با مرغوب‌ترین کیفیت به صرفه‌ترین قیمت در فروشگاه خود به فروش می‌رساند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۴۲:۵۶ توسط:حلوا موضوع: نظرات (0)