سردمه سردمه .

سردمه

متوقف کردن حملات پانیک و راه درمان توسط روانشناس

متوقف کردن حملات پانیک و راه درمان توسط روانشناس

برای درمان حملات پانیک خود می توانید به کلینک آوان رواشناس در پاسداران مراجعه کنید https://avanclinic.ir

آیا برای شما هم پیش آمده است که در شرایطی قرار گرفته باشید و بدون دلیل دچار وحشت و استرس بیش از اندازه شوید؟ بسیاری از افراد زمانی که خطری واقعی آن‌ها را تهدید می‌کند یا در شرایط ترسناکی قرار می‌گیرند، دچار ترس و اضطراب می‌شوند. این واکنش طبیعی بدن در برابر تهدیدات و خطر است. اما گاهی افراد بدون دلیل به شدت دچار اضطراب و وحشت می‌شوند و واکنش‌های شدیدی مانند تپش قلب یا تعریق زیاد در بدن آن‌ها بروز پیدا می‌کند. این بیماری بیشتر در افرادی با سن ?? تا ?? سال دیده می‌شود و امروز قصد داریم حمله پانیک، علائم و عوامل تشدید کننده آن را مورد بررسی قرار دهیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

 حمله پانیک

حمله پانیک یکی از انواع اختلالات اضطرابی است که باعث می‌شود فرد بدون دلیل واقعی برای ترس، به شدت و ناگهان وحشت‌زده شده و اضطراب بیش اندازه‌ای را تجربه کند. این بیماری سبب می‌شود واکنش‌های فیزیکی مانند ضربان قلب شدید یا تنگی نفس در بدن نمایان شود و به دلیل شدت آن، فرد حس می‌کند دچار حمله قلبی شده است. اغلب افراد این هراس‌های ناگهانی را در زندگی تجربه می‌کنند؛ اما اگر این حملات به صورت مکرر و مداوم برای فرد پیش آید می‌توان گفت که شخص به اختلال پانیک مبتلا شده است.

 

درمان شناختی-رفتاری (CBT) و انواع دیگر مشاوره اغلب می تواند به افرادی که حملات پانیک دارند و دارای اختلالات پانیک هستند کمک کند. هدف CBT این است که به شما کمک کند نحوه مشاهده موقعیت های چالش برانگیز یا ترسناک را تغییر دهید و به شما کمک کند تا راه های جدیدی را برای نزدیک شدن به این چالش ها در زمان بروز حملات پانیک پیدا کنید. در CBT مبتنی بر مواجهه، روانشناس شما را در معرض چیزی قرار می‌دهد که می‌تواند باعث حمله پانیک شود و به شما کمک کند تا در مسیر خود از آن (حملات پانیک) عبور کنید.

 

علاوه بر تغییر رفتار، شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه CBT ممکن است بر ساختارهایی در مغز شما که مسئول علائم پانیک هستند تأثیر بگذارد.

 

در سال 2018، برخی از محققان شواهدی یافتند که نشان می‌دهد افرادی که در چهار جلسه هفتگی CBT مبتنی بر قرار گرفتن در معرض شرکت کردند، تغییراتی را در مسیرهای عصبی مرتبط با علائم هراس تجربه کردند. با این حال، این یک مطالعه اولیه بود و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

 

یافته ها نشان داد که شرکت کنندگان می توانند علائم خود را با استفاده از فرآیندهای فکری خود پس از درمان بهتر مدیریت کنند. با این حال، این یک مطالعه کوچک بود و هیچ گروه کنترلی وجود نداشت. تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا مشخص شود درمان کوتاه مدت چقدر می تواند موثر باشد.

 

درمان توسط روانشناس یا روانپزشک

 

یکی از شیوه‌های درمان قطعی پانیک درمان شناختی-رفتاری یا درمان cbt است. در این روش فرد اطلاعات کاملی را نسبت به بیماری خود کسب کرده و به این ترتیب یاد می‌گیرد چگونه با حملاتی که به آن‌ها دچار می‌شود مقابله کند. درمانگر در این روش سعی می‌کند بیمار با این علائم روبه رو شود و به او بگوید خطری او را تهدید نمی‌کند. در نتیجه با گذر زمان ترس و وحشت فرد کاهش یافته و از بین خواهد رفت؛ اما همچنان باید تحت نظر پزشک خود بماند.

 

 دارو درمانی

روش دیگر درمان این بیماری، مصرف دارو می‌باشد. درمان سریع پانیک به کمک دارو در کنار جلسات مشاوره و روان درمانی میسر می‌شود. معمولا برای درمان این اختلال داروهای ضد افسردگی و ضد اضطرابی تجویز می‌شود. مهارکننده‌های بازجذب سروتونین مانند فلوکستین، پاروکستین و سرترالین موثرترین دارو برای پانیک به شمار می‌رود. علاوه بر آن داروهایی مانند داروهای ضد تشنج، بنزودیازپین‌ها و مهارکننده‌های مونوآمین اکسیداز نیز در صورت لزوم تجویز می‌گردد.

 

بنزودیازپین‌ها، مانند آلپرازولام (Xanax) می‌توانند به درمان علائم هراس در هنگام بروز کمک کنند.

 

با این حال، آنها به درمان یک اختلال اضطراب زمینه ای کمک نمی کنند و می توانند به سرعت منجر به وابستگی شوند. به همین دلیل، پزشکان آنها را فقط برای استفاده کوتاه مدت در زمان بحران توصیه می کنند.

 

از آنجایی که بنزودیازپین ها یک داروی تجویزی هستند، احتمالاً برای داشتن دارو به تشخیص اختلال هراس از طرف پزشک نیاز خواهید داشت.

 

در برخی موارد، پزشک ممکن است داروهای ضد افسردگی را برای استفاده طولانی مدت تجویز کند. برای مثال از:

 

مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs)، مانند اسیتالوپرام (Lexapro)یا فلوکستین (Prozac)

مهارکننده های بازجذب سروتونین- نوراپی نفرین (SNRIs)، مانند دولوکستین (Cymbalta)

داروهای ضد اضطراب، به عنوان مثال، آزاپیرون (Buspirone)

برخی از داروهای ضد تشنج مانند پره گابالین یا کلونازپام نیز می توانند به درمان اضطراب کمک کنند.

 

از تنفس عمیق استفاده کنید

در حالی که دم و بازدم بیش از حد یکی از علائم حملات پانیک است که می تواند ترس را افزایش دهد، تنفس عمیق می تواند علائم پانیک را در طول حمله کاهش دهد.

 

در یک مطالعه که در سال 2017 منتشر شد، 40 نفر به یک گروه درمانی که شامل تنفس عمیق یا دیافراگمی بود پیوستند. پس از 20 جلسه تمرینی فشرده، افرادی که تنفس عمیق را تمرین کردند، شاهد بهبود سطح توجه و رفاه عاطفی خود بودند.

 

آزمایش خون همچنین سطوح پایین‌تر کورتیزول را در این گروه نشان داد که نشان‌دهنده سطوح پایین‌تر استرس است. شرکت کنندگان اختلال پانیک نداشتند، اما این استراتژی ها می توانست به افرادی که حملات پانیک دارند کمک کند.

 

گروه دیگری از دانشمندان دریافتند که تنفس آهسته می تواند اثرات مشابهی داشته باشد. آنها پیشنهاد کردند که می تواند احساس آرامش، راحتی و هوشیاری را بهبود بخشد و علائم اضطراب برانگیختگی، افسردگی، خشم و سردرگمی را کاهش دهد.

 

اگر بتوانید تنفس خود را کنترل کنید، کمتر احتمال دارد که دم و بازدم بیش از حد را تجربه کنید که می تواند علائم دیگر – و خود حمله پانیک – را بدتر کند.

 

روی تنفس عمیق به داخل و خارج شدن آن از دهان تمرکز کنید، احساس کنید هوا به آرامی سینه و شکم شما را پر می کند و سپس به آرامی از راه دهان خارج می شود. با شماره چهار از طریق بینی نفس بکشید، یک ثانیه نگه دارید و سپس با شمارش چهار نفس خود را از دهان بیرون دهید.

 

https://novicellfront.23video.com/as3-interview-nana

https://managementmania.com/en/blog/jerry-parker/tips-to-decorate-your-party-with-beautiful-balloons

https://integrativenutrition.liveeditaurora.com/blog/2015/12/23/ready-to-finally-meet-your-health-goals

https://avalon.granicusideas.com/ideas/data-science-training-with-placement-8?page=2

https://www.tripadvisor.com/Profile/jackjB7867IL

https://www.4shared.com/u/oZSgqjX9/kivefas342.html

https://disqus.com/by/avanclinic456/about/

https://www.ted.com/profiles/35672148/about

https://setiweb.ssl.berkeley.edu/beta/home.php

https://kwafoo.coe.neu.edu:7788/git/avanclinic456

http://answers.codelair.com/user/avanclinic456

https://www.ultimate-guitar.com/u/avanclinic456

https://raovatnailsalon.com/author/avanclinic456/

https://replit.com/@avanclinic456

https://www.mobypicture.com/user/avanclinic456

https://letterboxd.com/avanclinic456/

https://www.kiva.org/lender/ywsac6568

https://slides.com/avanclinic456

https://priti-nag.tribe.so/user/avanclinic456

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۵۶:۰۷ توسط:حلوا موضوع: نظرات (0)